Pád vlády je predovšetkým "zásluha" Radičovej. Nemala v parlamente dosť hlasov na schválenie Eurovalu a tak sa rozhodla hrať vabank. Buď to pretlačí silou alebo potopí všetkých. Sulík hral tiež svoje hry ale samotné rozhodnutie spojiť hlasovanie napriek zjavným rizikám bolo na Radičovej. Sulík mal zrejme ustúpiť, to by bolo rozumnejšie, ale hlavnú zodpovednosť má tak či tak Radičová.
myslim, ze je uplne normalne a adekvatne, ked vlada spoji hlasovanie o niecom dolezitom s hlasovanim o svojej dovere. Ved ak nie je schopna ziskat hlasy na schvalenie doleziteho zakona, tak aky mandat na vladnutie ma? Samozrejme je, ze je to svojim sposobom aj natlakove riesenie. Ale to su presne tie momenty, ked sa ma kazdy vladny poslanec zamysliet a polozit si otazku, ci mi to za to stoji a aka je alternativa. A tuto otazku si SaS zjavne nepolozila. Politika nie je o zasadovosti. Zasadovy mozes byt ked mas absolutnu vacsinu. Ked nie, tak mas byt schopny prijimat kompromisy. A postavit si hlavu na niecom, co prejde aj bezomna, je uz totalny a hlavne kratkozraky politicky amaterizmus.
Aku alternativu mala vlada na cele s Radicovou? Opozicia na cele so Smerom bola sice ochotna pridat hlasy, ale len za cenu skrateneho volebneho obdobia a predcasnych volieb. Tak je uplne legitimne, ze sa vyvolal natlak na vladnych poslancov.
Vsetky ostatne rozpravky o tom, co kto v pozadi manipuloval alebo nie, su bezpredmetne...
@gimli nie je pravda, ze "Nemala v parlamente dosť hlasov na schválenie Eurovalu". Nemala dost hlasov v koalicii. V parlamente ich bolo dost. Ved to potom aj parlament prijal. Keby to nespojila, Smer by hlasoval za, aj to deklaroval. Proti boli len preto, ze to spojila z vyslovenim dovery vlade.
| 12.10.2021 16:19
Ja to co spravila SaS ocenujem. Chcela byt princpialna a s chrbtovou kostou a vsetkym ukazala ako si s tym v politike polahky rozbijete drzku.
To taky Fico ten moze slubovat jeden den jedno, druhy den druhe, treti den spravi tretie, stvrty den o tom vyhlasi stvrte a kazdy slovak len pokrci plecami a zarepce si, ze akych to politikov na svk mame.
Dovtedy kym SaS nenarazila bol kazdy expert na politiku, po pade vlady musel kazdy pochopit, ze mat dobre umysly a principy s chrbtovou kostou jednoducho na politiku nestaci.
Kontext tych udalosti bol zlozity, a spravanie SaS bolo pochopitelne. Rovnako netreba zabudat, ze pochopitelne bolo aj spravanie premierky, ktora neustale musela zapasit s nedostatkom poslancov (ak sa aj nieco dohodlo, vyskocil matovic+3 a oks a diktovali nove podmienky), nemala podporu vo vlastnej strane a proste spojenie hlasovani bol z jej strany pomyselny rucnik do ringu, alebo vstupenie do kolajiska s tym, ze bud zastavi vlak alebo ma to prejde, a kedze SaS nemala dovod brzdit a stale argumentovala, ze Smer to musi podporit inak ho vyhodia z pes kde uz to mal aj tak nahnute... atd atd.. tych argumentacnych urovni a momentov na zamyslenie tam bolo vela. Redukovat to na cigaru a vylozene nohy na stole, to je taky hascakovsky povrh hovna, az mi je z tej sliepky na grcanie.
V podstate suhlas s kazdym, len by som to spravanie premierky nazval skor vydieranim. To, ze v podstate vsetci okrem sas otocili od slubov a pvv tiez stoji za zmienku...
@register: To dodrziavanie dohod radsej nespominaj lebo Riso si chce stale nechat ministerstvo spravodlivosti. V koalicnej zmluve je napisane jasne komu to ministerstvo patri - nevravim ze to teraz dava zmysel ale dohoda je jasna. Tak to bolo aj pri eurovale.
Takztiez je jasne ze "cerveny gombik" stlacilo SaS. Je to jednoducho fakt. Stacilo aby pred hlasovanim odisli z narodnej rady a potom by boli na tahu ostatni. Takto to zabil Riso.
Ale na jeho obranu treba povedat ze vtedy mu asi ani nedoslo o co vlastne islo.
v koaličnej zmluve nie je jasne napísané, komu ministerstvo "patrí"
je tam napísané, ktorá strana má právo nominovať ktorého člena vlády... to sa stalo a miesto je obsadené
nepočul som, že by Remišová verejne požadovala to miesto späť a vyzvala Hegera na podanie návrhu na odvolanie Kolíkovej, alebo vravela, že tam chce (a má) iného nominanta
len slabúčko naznačila, že by Kolíková mohla odísť - ale aj sama Remišová sa bojí otvárania koaličnej zmluvy, keďže aktuálne má 2 poslancov a reálne sa bojí o svoju stoličku pod zadkom
Vlt Sulik to uz vysvetlil, boli neskuseni a olutoval ze nevytiahli hlasovacie karty ci co. Uz si to nepamatam presne, ale vysledok by nebol taky devastacny.
Co sa tyka toho "cerveneho gombika", tak ak je to metafora a tvrdis ze je to fakt, ocakaval by som aj nejake nepriestrelne argumenty ze prave sulik a sas (vratane matovica) maju vacsinovy podiel na pade vlady. Ak si to nemyslel metaforicky, tak ano, stlacili gombik. To je fakt.
... a okrem "nemoci" ktorou radicova akutne trpela sa ku koncu ukazala este aj jej znizena odolnost(az naivita)ked slo o spravodajske hry(vid galko a sledovanie novinarov)
V kontexte toho, aktualne cajti lustrovali za fica opoziciu, a dodavali priamo ficovi municiu, ucelovo zneuzivali octk a prokuraturu na boj proti politickym oponentom. Ale hlavne smerak bude vsade trubit, ze galko sledoval novinarov....
| 12.10.2021 22:42
... skusim inak, sulik je mongol, polovicny autista, ale ukazte mi kde cielene ojebava.... odpoved, myslim ze +- nikde. Kontrolna otazka, kde ojebava fico, danko, kollar.... vsade, uplne vsade. A to je rozdiel.
Posrali to vsetci tym, ze hrali svoje idiotske hry a uplne kaslali na ludi.
V r. 2010 uplnym zazrakom vyhrala pravica volby a slusni ludia sa tesili, ze s odretymi usami odstavili Fica, Slotu a Meciara. Ale ti debilkovia sa miesto chapania, ze su tam uplnym zazrakom, tvarili, ze su nepostradatelni a bez nich to nepojde. Tak sa odstavili, prisiel Fico, a posunul tuto krajinu o 20-30 rokov dozadu.
Ziadna zo stran, ktore tu koaliciu rozbili, z toho nic nemala. Banda debilov.
Keby SAS vtedy otočila a Sulik by porušil svoj sľub, skončili by rovnako ako SDKU a KDH
| 13.10.2021 09:43
hovado, hovadina. sulik a spol mali zahlasovat za a potom mohli celu dobu vykrikovat, ako boli do toho spinavo a zakerne dotlaceni a ako to spravili len pre to, aby nedali slovensko do ruk ficovi. a najvacsia sranda, bola by to uplna pravda.
Osobne si myslim, ze vedenie SDKU nemalo zaujem pokracovat v tej koalicii, takze aj keby to SaS nejako uhrala tak by to coskoro padlo na niecom inom. A Radicova musela byt neskutocne naivna, ak si to nevsimla.
Od prezidentskych volieb s Kukanom ako kandidatom to islo s SDKU uz len dole vodou ...
Kukan, skupinka, Radicova ... a zavrsil to Freso.
zas tie iste debaty dokola .. kludne si otvorte diskusiu spred 10 rokov, celu si ju precitajte a usetrite si zbytocne vypisovanie ;)
| 13.10.2021 10:40
...09:43 to pisal iny anonym.... ja sa naopak nazdavam, ako som uz napisal hore, ze dobre ze nezahlasoval, a rojkovia ktori verili v politiku bezvyhradne s chrbtovou kostou museli vytriezviet a dnes sa to da kazdemu otrieskat o hlavu, ze tieto zasadove postoje a styl "niet kam ustupovat" vedu politiku akorat tak do pekla.
| 13.10.2021 10:48
alt...
Ja to vidim tiez podobne. Vezmi si to zo strany radicovej. Mas 78 poslancov z toho 4 dnesne olano a tusim 3-4 oks. Tj v parmalente mas stale problem s vacsinou. V strane ktora ta nominovala na post premiera niesi predseda a nemas teda za sebou ani poslanecky klub vlastnej strany. (vid suboje Radicova-Miklos napriklad o Mikulcika a jeho KONS -ona ho vyrazila on si ho prijal na vlastnu politicku zodpovednost).
Potom pani Radicova ide do nemecka, kde Merkelova navrhne spolocny postup a co treba schvalit. Radicova pricestuje naspat na SVK a... to co dohodla pretlacit nevie lebo SaS trva na tom aby sa plnili predvolebne sluby.
Za mna to spojenie hlasovani zo strany radicovej jednoznacne hop alebo trop. Pricom si myslim ze skor to bol z jej strany aj pokus z toho celeho cirkusu odist prec. Lebo ta koalicia bola ozaj dost cirkus. To ze sa o x rokov saso matovic stal premierom a ako to tu potom prvy rok vyzeralo vyvolavalo silne reminiscencie.
z dnešneho pohladu to je pravda, ale vtedy nikto netušil ako dopadnu volby. Sas by stratila volicov lebo nedodrzuje sluby a Fico by sa aj tak stal premierom, len trochu neskor
@Hovado podla mna volici SaS nie su az taki hlupi - vacsine bolo janse, ze euroval prejde ci uz s podporou SaS alebo bez, co sa aj stalo. Takze nemyslim, ze by kvoli tomu nejak moc mali stratit. Ja som vtedy naozaj nechapem, preco sa hadaju ako blbci, ked je aj tak jasne, ze sa to schvali.
| 13.10.2021 19:17
Lodovik
Volicom SaS boli vysvetlovane dve varianty:
1. Euroval podpori Smer lebo musi
2. EU najde iny mechanizmus ako zachrani grecko
Len to bol scenar ktory Radicova akceptovat nechcela, lebo ona sa s Kancelarkou dohodla, ze to euroval podporime, a nechcela nemcov sklamat.
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
Už prešlo 10 rokov presne, co Risko zhavil kalkulacky v exceli
https://refresh...Radicovej-vlady
Načo sa do toho zase rýpe, Riško nestlačil červený gombík, po ktorom všetko vybuchlo. Ten stlačili Radičová, Dzurinda, Mikloš, Hrušovský,...
Dilyno sa zas hrá na politológa.
Len ze 10rocie je :D necital som nikdy z vnutra SaS o tom. pre mna zajmave
Kde sú strany, ktoré hlasovali za Euroval a kde sú strany, ktoré hlasovali proti?
Keď už vyťajujete Nicholsonovú vytiahnite aj Radičovú, ktorá Sulíkovi slubila, že hlasovať o dôvere vláde sa nebude. A potom slub porusila.
https://www.akt...ed-padom-vlady/
Pád vlády je predovšetkým "zásluha" Radičovej. Nemala v parlamente dosť hlasov na schválenie Eurovalu a tak sa rozhodla hrať vabank. Buď to pretlačí silou alebo potopí všetkých. Sulík hral tiež svoje hry ale samotné rozhodnutie spojiť hlasovanie napriek zjavným rizikám bolo na Radičovej. Sulík mal zrejme ustúpiť, to by bolo rozumnejšie, ale hlavnú zodpovednosť má tak či tak Radičová.
Dzurinda to zmanipuloval asi a Risko drzal zasadu a kalkulacku
myslim, ze je uplne normalne a adekvatne, ked vlada spoji hlasovanie o niecom dolezitom s hlasovanim o svojej dovere. Ved ak nie je schopna ziskat hlasy na schvalenie doleziteho zakona, tak aky mandat na vladnutie ma? Samozrejme je, ze je to svojim sposobom aj natlakove riesenie. Ale to su presne tie momenty, ked sa ma kazdy vladny poslanec zamysliet a polozit si otazku, ci mi to za to stoji a aka je alternativa. A tuto otazku si SaS zjavne nepolozila. Politika nie je o zasadovosti. Zasadovy mozes byt ked mas absolutnu vacsinu. Ked nie, tak mas byt schopny prijimat kompromisy. A postavit si hlavu na niecom, co prejde aj bezomna, je uz totalny a hlavne kratkozraky politicky amaterizmus.
Aku alternativu mala vlada na cele s Radicovou? Opozicia na cele so Smerom bola sice ochotna pridat hlasy, ale len za cenu skrateneho volebneho obdobia a predcasnych volieb. Tak je uplne legitimne, ze sa vyvolal natlak na vladnych poslancov.
Vsetky ostatne rozpravky o tom, co kto v pozadi manipuloval alebo nie, su bezpredmetne...
@gimli nie je pravda, ze "Nemala v parlamente dosť hlasov na schválenie Eurovalu". Nemala dost hlasov v koalicii. V parlamente ich bolo dost. Ved to potom aj parlament prijal. Keby to nespojila, Smer by hlasoval za, aj to deklaroval. Proti boli len preto, ze to spojila z vyslovenim dovery vlade.
Ja to co spravila SaS ocenujem. Chcela byt princpialna a s chrbtovou kostou a vsetkym ukazala ako si s tym v politike polahky rozbijete drzku.
To taky Fico ten moze slubovat jeden den jedno, druhy den druhe, treti den spravi tretie, stvrty den o tom vyhlasi stvrte a kazdy slovak len pokrci plecami a zarepce si, ze akych to politikov na svk mame.
Dovtedy kym SaS nenarazila bol kazdy expert na politiku, po pade vlady musel kazdy pochopit, ze mat dobre umysly a principy s chrbtovou kostou jednoducho na politiku nestaci.
Kontext tych udalosti bol zlozity, a spravanie SaS bolo pochopitelne. Rovnako netreba zabudat, ze pochopitelne bolo aj spravanie premierky, ktora neustale musela zapasit s nedostatkom poslancov (ak sa aj nieco dohodlo, vyskocil matovic+3 a oks a diktovali nove podmienky), nemala podporu vo vlastnej strane a proste spojenie hlasovani bol z jej strany pomyselny rucnik do ringu, alebo vstupenie do kolajiska s tym, ze bud zastavi vlak alebo ma to prejde, a kedze SaS nemala dovod brzdit a stale argumentovala, ze Smer to musi podporit inak ho vyhodia z pes kde uz to mal aj tak nahnute... atd atd.. tych argumentacnych urovni a momentov na zamyslenie tam bolo vela. Redukovat to na cigaru a vylozene nohy na stole, to je taky hascakovsky povrh hovna, az mi je z tej sliepky na grcanie.
V podstate suhlas s kazdym, len by som to spravanie premierky nazval skor vydieranim. To, ze v podstate vsetci okrem sas otocili od slubov a pvv tiez stoji za zmienku...
@register: To dodrziavanie dohod radsej nespominaj lebo Riso si chce stale nechat ministerstvo spravodlivosti. V koalicnej zmluve je napisane jasne komu to ministerstvo patri - nevravim ze to teraz dava zmysel ale dohoda je jasna. Tak to bolo aj pri eurovale.
Takztiez je jasne ze "cerveny gombik" stlacilo SaS. Je to jednoducho fakt. Stacilo aby pred hlasovanim odisli z narodnej rady a potom by boli na tahu ostatni. Takto to zabil Riso.
Ale na jeho obranu treba povedat ze vtedy mu asi ani nedoslo o co vlastne islo.
v koaličnej zmluve nie je jasne napísané, komu ministerstvo "patrí"
je tam napísané, ktorá strana má právo nominovať ktorého člena vlády... to sa stalo a miesto je obsadené
nepočul som, že by Remišová verejne požadovala to miesto späť a vyzvala Hegera na podanie návrhu na odvolanie Kolíkovej, alebo vravela, že tam chce (a má) iného nominanta
len slabúčko naznačila, že by Kolíková mohla odísť - ale aj sama Remišová sa bojí otvárania koaličnej zmluvy, keďže aktuálne má 2 poslancov a reálne sa bojí o svoju stoličku pod zadkom
Vlt Sulik to uz vysvetlil, boli neskuseni a olutoval ze nevytiahli hlasovacie karty ci co. Uz si to nepamatam presne, ale vysledok by nebol taky devastacny.
Co sa tyka toho "cerveneho gombika", tak ak je to metafora a tvrdis ze je to fakt, ocakaval by som aj nejake nepriestrelne argumenty ze prave sulik a sas (vratane matovica) maju vacsinovy podiel na pade vlady. Ak si to nemyslel metaforicky, tak ano, stlacili gombik. To je fakt.
Ph, ja si myslim ze Fico a Dzurinda. Radicova zjavne mala podobnu "moc" ako Pelle ked bol premier.
za vsetkym hladaj hranol
all for hranol
... a okrem "nemoci" ktorou radicova akutne trpela sa ku koncu ukazala este aj jej znizena odolnost(az naivita)ked slo o spravodajske hry(vid galko a sledovanie novinarov)
V kontexte toho, aktualne cajti lustrovali za fica opoziciu, a dodavali priamo ficovi municiu, ucelovo zneuzivali octk a prokuraturu na boj proti politickym oponentom. Ale hlavne smerak bude vsade trubit, ze galko sledoval novinarov....
... skusim inak, sulik je mongol, polovicny autista, ale ukazte mi kde cielene ojebava.... odpoved, myslim ze +- nikde. Kontrolna otazka, kde ojebava fico, danko, kollar.... vsade, uplne vsade. A to je rozdiel.
Anonym, daj si nick. Nemáš históriu, nikto si ťa nepamäta, a rozprávaš celkom k veci.
Posrali to vsetci tym, ze hrali svoje idiotske hry a uplne kaslali na ludi.
V r. 2010 uplnym zazrakom vyhrala pravica volby a slusni ludia sa tesili, ze s odretymi usami odstavili Fica, Slotu a Meciara. Ale ti debilkovia sa miesto chapania, ze su tam uplnym zazrakom, tvarili, ze su nepostradatelni a bez nich to nepojde. Tak sa odstavili, prisiel Fico, a posunul tuto krajinu o 20-30 rokov dozadu.
Ziadna zo stran, ktore tu koaliciu rozbili, z toho nic nemala. Banda debilov.
Keby SAS vtedy otočila a Sulik by porušil svoj sľub, skončili by rovnako ako SDKU a KDH
hovado, hovadina. sulik a spol mali zahlasovat za a potom mohli celu dobu vykrikovat, ako boli do toho spinavo a zakerne dotlaceni a ako to spravili len pre to, aby nedali slovensko do ruk ficovi. a najvacsia sranda, bola by to uplna pravda.
Osobne si myslim, ze vedenie SDKU nemalo zaujem pokracovat v tej koalicii, takze aj keby to SaS nejako uhrala tak by to coskoro padlo na niecom inom. A Radicova musela byt neskutocne naivna, ak si to nevsimla.
Od prezidentskych volieb s Kukanom ako kandidatom to islo s SDKU uz len dole vodou ...
Kukan, skupinka, Radicova ... a zavrsil to Freso.
zas tie iste debaty dokola .. kludne si otvorte diskusiu spred 10 rokov, celu si ju precitajte a usetrite si zbytocne vypisovanie ;)
...09:43 to pisal iny anonym.... ja sa naopak nazdavam, ako som uz napisal hore, ze dobre ze nezahlasoval, a rojkovia ktori verili v politiku bezvyhradne s chrbtovou kostou museli vytriezviet a dnes sa to da kazdemu otrieskat o hlavu, ze tieto zasadove postoje a styl "niet kam ustupovat" vedu politiku akorat tak do pekla.
alt...
Ja to vidim tiez podobne. Vezmi si to zo strany radicovej. Mas 78 poslancov z toho 4 dnesne olano a tusim 3-4 oks. Tj v parmalente mas stale problem s vacsinou. V strane ktora ta nominovala na post premiera niesi predseda a nemas teda za sebou ani poslanecky klub vlastnej strany. (vid suboje Radicova-Miklos napriklad o Mikulcika a jeho KONS -ona ho vyrazila on si ho prijal na vlastnu politicku zodpovednost).
Potom pani Radicova ide do nemecka, kde Merkelova navrhne spolocny postup a co treba schvalit. Radicova pricestuje naspat na SVK a... to co dohodla pretlacit nevie lebo SaS trva na tom aby sa plnili predvolebne sluby.
Za mna to spojenie hlasovani zo strany radicovej jednoznacne hop alebo trop. Pricom si myslim ze skor to bol z jej strany aj pokus z toho celeho cirkusu odist prec. Lebo ta koalicia bola ozaj dost cirkus. To ze sa o x rokov saso matovic stal premierom a ako to tu potom prvy rok vyzeralo vyvolavalo silne reminiscencie.
z dnešneho pohladu to je pravda, ale vtedy nikto netušil ako dopadnu volby. Sas by stratila volicov lebo nedodrzuje sluby a Fico by sa aj tak stal premierom, len trochu neskor
reagoval som na | 13.10.2021 09:43
@Hovado podla mna volici SaS nie su az taki hlupi - vacsine bolo janse, ze euroval prejde ci uz s podporou SaS alebo bez, co sa aj stalo. Takze nemyslim, ze by kvoli tomu nejak moc mali stratit. Ja som vtedy naozaj nechapem, preco sa hadaju ako blbci, ked je aj tak jasne, ze sa to schvali.
Lodovik
Volicom SaS boli vysvetlovane dve varianty:
1. Euroval podpori Smer lebo musi
2. EU najde iny mechanizmus ako zachrani grecko
Len to bol scenar ktory Radicova akceptovat nechcela, lebo ona sa s Kancelarkou dohodla, ze to euroval podporime, a nechcela nemcov sklamat.